Piet-en-Yvonne-in-Azie.reismee.nl

Laatste vakantieweek ZO-Azie

Momenteel zitten we op het vliegveld van Bangkok te wachten en over 2 uur de lucht in. De trip naar het vliegveld, doen we altijd per klein busje, vanuit Hua Hin naar centrum Bangkok (Victoria Monument) en dan 1 halte trein en daarna de Sky-train, direct naar het vliegveld. De rit met het busje duurde ca. 2.5 uur en als we dan stoppen in het centrum van Bangkok is het een grote heksenketel. Victoria Monument is nl. een groot busstation en het krioelt echt van de mensen en bussen (grote & kleine). Gelukkig weten we de weg naar het station te vinden, kopen een kaartje, 15 en 45 bath (totaal 1.5 Euro) en worden dan op het vliegveld afgezet. deze rit duurt ong 30 min.

De afgelopen week zijn we ook veel onderweg geweest met de scooter en weer hele leuke plekjes gevonden in en rond Hua Hin. Ook zijn we in TaKiab meer bij de locals gaan eten savonds, en het mooie was dat we gewoon zijn gaan zitten en de mensen maken eten voor je. De 1e keer kregen we een kipmengel en rijst. Dit was overheerlijk, maar teweinig. Als '2e' gerecht hebben we Pad Thai gevraagd. De kokin keek ons wel ietwat vreemd aan, maar moest uiteindelijk lachen en ze heeft ook nog overheerlijke Pad Thai gemaakt. De volgende dag heeft ze soep, kipmengsel en rijst gemaakt, was wederom overheerlijk was en ook genoeg.
Helaas wordt er de laatste jaren steeds meer gebouwd, maar we vinden steeds weer nieuwe locaties om gezellig wat te eten of drinken en wat nog echt autentiek is.

Deze vakantie waren we helaas was minder mobiel en konden minder ondernemen.Via vrienden van ons, die net een week in Birma geweest zijn, is ons geadviseerd om zeker ook naar Birma (= Miramar) te gaan. Het land is nu in de beginfase van democratie en het is toegestaan om hier vrij te reizen. Ook willen we Vietnam nog afmaken, want hiervan hebben we alleen een klein gedeelte in het zuiden gezien.

Resumeren was het een hele mooie en fijne vakantie en we hebben optimaal genoten. Tevens weer plannen en ideen voor de komende jaren, want 'Regeren is vooruitzien........'.
Dank voor jullie leuke en lieve reacties en we zien jullie snel in NL.

Dikke kus van Piet & Yvonne.

ANN

Ik heb net alles gelezen, leuk om het ook mee te maken.