Piet-en-Yvonne-in-Azie.reismee.nl

Mui Ne

Na een goeie nachtrust en een overheelijk ontbijt, zijn we op zoek gegaan om een brommertje te huren. Er waren veel brommertjes verhuurd vanwege Chinees Nieuwjaar, maar we plost kwam er Viatnamees op ons af, die zijn brommertje spontaan aanbood. Natuurlijk eerst onderhandelen en we kwamen op 10 $ per dag uit. Verder werd er niets gevraagd of getekend: wij gewoon 30 $ betalen en wegrijden. Ongelofelijk dat dit hier allemaal kan!

Hierna zijn we lekker gaan rondtouren en af & toe en toeristische stop gemaakt en genieten van het uitzicht. We zijn ook bij de vissershaven geweest, en het krieoelden van de boten, want iedereen was aan het feesten. Het is echt heel bijzonder dat Chinees Nieuwjaar zoveel invloed heeft. Niemand werkt er (behalve horeca en buschauffeurs) en de rest is op het strand, of bij familie aan het eten en drinken. het duurt nu al een week, dus wij nemen aan dat maandag alles hier weer normaal is.

Wat opvalt zijn de aantallen Russen die hier zijn neergestreken. Zelfs de menu kaarten staan in het Russisch. We zijn eergisteren gaan ontbijten, langs het strand en de menu kaart was alleen in het Russisch. Helaas nemen de Russen het hier ook over, net zoals de kust in Cambodja. Donderdagmiddag zijn we bij het zwembad van de buren neergestreken en heerlijk geluierd.

Gisteren hebben we een trip geboekt naar de Witte en Rode duinen. We zijn een reisburotje (die zie je hier om de 100 mt) binnengestapt en helaas kon het niet op vrijdag, maar wel op zaterdag. De dame van het reisburo vroeg of we om 05u in de ochtend of 2u in de middag wilde. De keuze is natuurlijk snel gemaakt. Wij betaald en we werden teruggeroepen, want er kwamen 2 Zwitserse meiden, die ook wel interesse hadden en voor een reductie konden we met z'n 4en in de jeep. Snel dus ontbijten en opweg naar de duinen.

Vooral de witte duinen zijn heel bijzonder, zie ook de foto's. We hebben een Quad gehuurd en konden rondtoeren over de witte duinen. We hadden toch wel een beetje t 'Dakar' gevoel, en ja hoor.......we kwamen ook vast te zitten, wat er natuurlijk bij hoort. Enkele behulpzame Japans hebben ons losgetrokken en wij weer verder rijden; een hele mooie ervaring. Daarna zijn we met de jeep naar de rode duinen gereden en hebben de zonsondergang gezien. Wat moet een mens nog meer. 's-Avonds heerlijk Hotpot (visbouillon met vis en groente) gegeten en ook wat Mojoto's naar binnen gewerkt.

Tevens hadden we gepland om morgen met de bus naar Nha Trang te gaan (stukje naar het Noorden). Daar de weersvooruitzichten in het Noorden minder goed tot slecht zijn, hebben we ons reisplan aangepast. Ook hoorden we vandaag dat de beste periode voor N-Vietnam rond Augustus is. Nha Trang had nog wel goedgeweest, maar meer naar het Noorden werd het slechter en tevens veel regen. Zoals de meesten van jullie weten, hebben we maar weinig bagage en daarin is dus geen dikke trui, dus we wijzigen het plan.

Wij weer terug naar het reisburo, maar niemand aanwezig die ons kon helpen. Dus 2x10$ kwijt, maar daar komen we wel overheen. We hebben nu een slaap-bus naar Ho Chi Min City geregeld en vliegen daarna naar Bangkok, waar we een plek gaan zoeken in Thailand, waar de temepratuur 32'C is.

Wezijn optimaal aan het genieten en dankzij de moderne communicatie, kunnen we zo zien wat de weersvoorspellingen zijn en ook kunnen we vlieg en bustickets boeken op snelle en eenvoudige wijze. We gaan nu lekker eten en houden jullie op de hoogte.

Groetjes vanaf het strand in Mui Ne

Leo en Annemiek

Hallo daarin het verre oosten. Jammer van het weer, maar zo te zien vermaken jullie je best. Scheuren door de duinen, ziet er tof uit. Geniet nog lekker in Thailand, met hopelijk goed en warm weer daar. Suggestie: Ko Tao bakcpackers island, met de ferry vanaf Chumpon (onder Hua Hin ) te bereiken. Was in 2006 zeer relax daar. Groetjes

Rob

hoi Piet

Hier even een klein berichtje om je wat af te koelen
F-A 4-2

jean

Ha!

Eerst genoten van jullie verhalen en foto's..........daarna erg gelachen om het bericht van bovenstaande Rob..........
Geniet ervan!
X

Peter

Rob, namens alle Ajacieden van harte.
Je weet na 20 jaar wordt de kans altijd groter dat je een keer wint, zo zullen jullie ook ooit nog wel eens kampioen worden. tot ooit!!

ann

Ik ben nu pas aan het lezen geraakt