Piet-en-Yvonne-in-Azie.reismee.nl

Takiab - Thailand

Na ons (korte en mooie) avontuur in Vietnam, zitten we nu weer op ons vertrouwde plek in Thailand, Khao Takiab. We huren hier een kamer met alle voorzieningen en tevens een groot balkon, en ca. 100 m van het strand. Daar de inrichting hier en daar, toch de wensen overliet, hebben we besloten om 2 huizen verderop eenzelfde kamer + balkon te betrekken en hier is de inrichting perfekt en alles werkt zoals behoort, en 20mt dichter bij het strand.

Het weerzien met onze Belgisch vrienden, Johan en Rita was erg gezellig en savonds hebben we leuk geborreld en gegeten met elkaar. De volgende dag gingen zijn golfen, maar door een kleine blessure konden we helaas niet mee.

De avonturen zijn hier minder dan de reis van vorig jaar en Vietnam, maar toch maken we hier hele leuke en gezellige dingen mee. Sochtends op de fiets naar Hua Hin, voor het ontbijt. Deze fietstocht duurt ong. 45 min (heen) en met een temperatuur van 32'C zijn we blij als we een fles water krijgen en dan een Westers ontbijt uitzoeken. De andere maaltijd is altijd Aziatisch.

Ook gaan we regelmatig naar de ochtendmarkt in Hua Hin en hebben al meerdere keren vis gekocht voor de BBQ. Voor zondag hadden we een halve kg Tiger Gambas, cockeltjes (weet t gewicht niet meer) en gefileerde zeebaars. Allemaal heerlijk vers en het is een mooi gebeuren om op de markt dit te kopen en aan te geven of ze fileren, schoonmaken, welke kruiden hebben we nodig, etc, etc. Daarna snel terug op de fiets, (hoewel snel betrekkelijk is), maar gelukkig wordt er veel ijs bij de vis gedaan, zodat het nog redelijk koel blijf. Soms halen we op het strand (bij ons favoriete strandrestaurant: het Rieten Dak), gebakken rijst met vis. Dus optimaal smullen, en natuurlijk een koud glas witte wijn.

Via internet en af&toe tv, maken we ook some de Elfstedenkoorst mee in NL, dus dat is een groot contrast en z'n 50 graden verschil.

De omgeving is hier heel gezellig, veel restaurantjes en cafe's, met savonds regelmatig life-muziek. Ook is HuaHin zeer leuk om doorheen te slenteren.

Helaas een klein accidentje, maar niet iets om grote zorgen over te maken. Yvonne viel de 1e dag van de vakantievan enkele traptreden in een guesthouse in Ho Chi Min City en de enkel ging dubbel. Niet aanstellen en komt wel weer goed. Toch waren we ietwat ongerust, omdat het rechtdoor lopen wel ging, maar er moest geen opstakel in de buurt liggen. Gisteren toch maar naar het ziekenhuis gegaan. Hier een splinternieuw ziekenhuis, een dependance van Bangkok Hospital en zeer modern en klantvriendelijk. De orthopeet heeft opdracht gegeven voor foto's en ct-scan en de enkel band blijkt (in)gescheurd te zijn, dus toch even goed om ernaar te laten kijken. Van te voren hadden we tegen elkaar gezegd: geen gips.......maar evt. tapen. De dokter heeft natuurlijk gelijk en in Thailand stellen patienten nooit vragen en doen wat de dokter zegt. Het was dus erg gezellig bij de orthopeet, tijdens het bekijken van de foto's en ct-scan. Ok dokter, we luisteren toch maar...... het is half gips(voetje) en halfverband, en een schoentje, wat er ook af kan (om te douchen). 3 wkn gaat het nog duren, en beginnen dus vanaf '0'. Geen getreur en alles wat langzamer (het tempo was al niet zo hoog). Gelukkig vlakbij het strand, dus hier kunnen we lopend naar toe.

Verder alles prima en we genieten optimaal!!!in NL voorzichtig met schaatsen en de gladheid, want voor je het weet, moetje ook in het gips.

Dikke knuffel uit TaKiab, Piet en Yvonne.

Loes

Oh, wat klinkt het heerlijk allemaal daar!.
De Elfstedenkoorts hier heeft ook wel wat, we horen vanavond of hij doorgaat. Maar die zwoele temperaturen bij juliie klinken ook heel goed.
Jammer Yvon van je pootje, maar rustig aan doen is ook niet verkeerd toch? Dat was toch al de bedoeling van deze vakantie.
Niet te veel eten hoor, anders neem ik je na de vakantie mee naar de Zumba om het er allemaal weer af te trainen, haha.
Dikke kus!

Peter

Nou dat heb je lekker voor elkaar Yvonne! hoop dat het verder geen belemmering is in het bezoeken van jullie lijstje "geplande bezichtigingen". Dat je het rustiger aan moet doen is met die temperaturen nog niet het allerergste lijkt me. Stiekum trainen op de golfbaan zit er voor jullie daar nu niet meer in maar troost je met de gedachte.....hier ook niet (-100 C).
vanavond ff skype of viber, bel zo rond 17.30 uur of is dat te laat??

ann

Jammer van je voet....Het zal toch wel balen zijn.
Gisteren zei ik nog tegen Peter dat het nog een geluk is dat de 11 stedentocht niet doorgaat, want dat je teweeg bent om je reis te verlaten om van de Hollandgekte te kunnen genieten.

Jaap de Groot

Leuk om weer eens wat van jullie te horen. Hier vriezen de oren zowat van je hoofd en jullie genieten daar van het tropisch klimaat. Ik wist niet dat jij een gevallen vrouw was Yvonne. Hopelijk heb je niet al te veel pijn. Nog een geluk dat je je handen niet geblesseerd hebt. Dat zou met accordeon en saxsofoon spelen toch wel erg lastig zijn.Ik lees dat jullie gelukkig optimaal van je vakantie genieten. Blij dat vooral doen, want de vakantie is voorbij voor je het weet!!!

Groeten,
Jaap (en Rosie)

Magda

Wat heerlijk om daar te zijn lijkt me, jaloers ;-)
Jammer van je enkel Yvonne, hoop dat je toch nog kunt genieten, niet erg om wat rustig aan te doen toch?
Fijne reis nog en tot gauw!

Leo en Miek

Toch lekker genieten hoor, dan maar in tempo doeloe, is ook wel eens lekker.
Die BBQ is heerlijk idee, en versere vis kun je je niet wensen.
Nog veel plezier in de heerlijke warmte, wij ploegen ons wel door de koude wind heen hier. Groetjes!!

Loes

He wat is het rustig in het verre oosten!
Jullie zijn toch ook niet op jullie mondje gevallen?
Gaat alles goed met je enkel Yvon of heb je nog veel pijn?
Wanneer komen jullie weer thuis?
Heel veel plezier nog, geniet nog even van de heerlijke warmte!!
X