Piet-en-Yvonne-in-Azie.reismee.nl

TaKiab - Hua Hin

Het is weer enige dagen geleden dat we jullie bericht hebben, maar we vermaken ons nog steeds prima. Helaas wat minder mobiel door de blessure, maar dit gaat steeds beter. Na een 2e bezoek aan de Orthopeed hebben we kunnen 'onderhandelen' om in te tapen ipv 2 weken gips erbij wat de Orthopeed voorstelde. Al kleine wandelingen gemaakt, dus we gaan vooruit.

Iedere dag zijn we tot ca. 14-15u onderweg met de brommer. Eerst lekker ontbijt en daarna wat toeren, shoppen of bakkie doen. Thailand is een land waar veel Europeanen 'overwinteren'. Het is een prettig land om in te leven en het Budisme overheerst (vooral door al de tempels en monniken), maar het is hier zeer vredelievend en een prettig klimaat. Thailand is een Koninkrijk, Koning Bhumibal heeft veel voor het land gedaan en zijn verjaardag is tevens Nationale feestdag, 5 December. Er wonen ca. 66 miljoen mensen in Thailand en het land is verdeeld over 76 provincies. Hoe het verder gaat met het land als de Koning overlijdt is onzeker, dat komt omdat er weinig bekend is over de opvolging. Het leger en politie heeft ook een grote invloed in dit land. De munteenheid is Bath (100 bath is ca. 2.5 Euro)

Dat de politie een grote invloed heeft, kunnen we merken uit de regelmatigheid van verkeerscontroles. We zijn al meerdere keren aangehouden en na het tonen van het rijbewijs en ook dragen wij een helm, mogen we weer verder gaan. Het verkeer hier is een groot gekrioel van auto's en vooral brommers. Enige dagen geleden moesten we pinnen en Piet reed n stukje met de brommer over de stoep, en ja hoor......... aangehouden en meekomen naar een politie post. Na wat gekletst, helaas spreken ze nauwelijks Engels, was eerst de boete 200 bath, daarna 400 bath, maar uiteindelijk mochten we zonder boete weer weggaan. Was een leuke en bijzondere ervaring......

Zeker 3x per week gaan we BBQen op ons balcon. Na het ontbijt gaan we naar de locale overdekte markt in Hua Hin en hebben voor al de vissoorten eigen 'leveranciers' en tevens maken we een praatje, met de mensen op de markt. Wel erg beperkt, want ze spreken alleen maar Thais dus alles met handen & voeten.

Op 15 February was een golftournooi van het hotel war we 5 jaar hebben gelogeerd. Helaas konden we niet mee doen, maar we zijn wel naar het feest gegaan savonds, wat erg gezellig was en goed van eten en drinken.

We hebben gelukkig nog 5 dagen om hier te vertoeven, voordat we weer naar de kou gaan in NL. Het reisschema is wat anders verlopen door de lage temperatuur in Noord Vietnam en achteraf ook maar goed, want we hadden niet zo uit de voeten gekund in het Noorden van Vietnam (Hanoi, Sapa en Halong Bay). Noord Vietnam, maar toch ook het Zuiden blijft zeker op ons verlanglijstje staan, want wat we gezien hebben van Vietnam was schitterend en boeiend. Toch is het optimaal genieten, wat minder tripjes en wandelingen/fietsen, dus wat meer boeken lezen en relaxen. Tot over een paar dagen en veel liefs uit Khao TaKiab, Piet en Yvonne.

Katia

Blij te horen dat je blessure gunstig evolueert Yvonne. Zo te lezen voelen jullie je al helemaal thuis in Thailand met 'eigen leveranciers' van verse vis ;-)
En wat moet je meer hebben om gelukkig te zijn, beetje toeren, beetje shoppen, lezen, bakkie doen (weet wel niet wat dat is ;-{ en lekker weer ! Geniet er nog met volle teugen van en tot
De Ronde VV ! groetjes

Monique en Martijn

Het plenst hier en lekker op de bank jullie v-slagen gelezen en foto's bekeken. Ziet er weer prachtig en relaxed uit. Charmant 'pootje' Yvonne!

Jan &Katy van de Laar.

Geniet nog de laatste dagen voordat jullie terug komen
in het kouwe kikkerland.Heb je de volgende reis iemand nodig om de koffers te dragen houden wij ons
aanbevolen. Een goede reis terug